Οι Ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων δεν θέλουν ΑΜΕΑ στα σχολεία τους



Η ρατσιστική τοποθέτηση των σχολαρχών καταδικάστηκε έντονα από το Υπουργείο Παιδείας, τις ενώσεις ΑΜΕΑ και το κοινό

Εξαιρετικά δυσάρεστη ήταν η τοποθέτηση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων επί της συζήτησης για το νομοσχέδιο που αφορά την εκπαίδευση. Ο ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις με την αντικοινωνική τους απαίτηση να μην είναι υποχρεωτικό να δέχονται ΑΜΕΑ στα σχολεία τους.

Συγκεκριμένα, το απόσπασμα από το νέο νομοσχέδιο το οποίο προκάλεσε αυτό το χαμό είναι η διάταξη “Απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους”. Οι σχολάρχες επί της ουσίας είπαν χύμα στην ανακοίνωση του πως δε θέλουν ΑΜΕΑ στα σχολεία τους, σχολιάζοντας  επιθετικά την κίνηση της κυβέρνησης.

Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.»
Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων έκαναν μια προσπάθεια να πετάξουν το μπαλάκι στο υπουργείο Παιδείας αναφερόμενα στο κατά πόσο είναι συμβατά τα δημόσια σχολεία ως χώροι και ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τις ανάγκες των ΑΜΕΑ μαθητών. Είναι προφανές φυσικά ότι το ένα δεν έχει σχέση με το άλλο.

«Ας μας πληροφορήσει ο κύριος υπουργός πόσους κτηριολογικούς ελέγχους διεξήγαγε ο ΕΟΠΠΕΠ στα δημόσια σχολεία σχετικώς με την ευκολία πρόσβασης σε αυτά μαθητών με αναπηρία, ποια είναι τα ευρήματά του και πώς προτίθενται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου του να τα αντιμετωπίσουν.

Έχει, επίσης, αντιληφθεί ο κύριος Υπουργός ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπερ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Αντί, λοιπόν, να εισάγονται νομοθετικές ρυθμίσεις που δεν επιλύουν πραγματικά προβλήματα, ας προχωρήσει ο κύριος Υπουργός σε τέτοιες αλλαγές που να επιτρέπουν στα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, να οργανώνουν τα προγράμματά τους και τις τάξεις τους με τρόπο ευέλικτο, παιδαγωγικά ορθό και, εν τέλει, αποτελεσματικό για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητάς τους.»
Οι αντιδράσεις απέναντι σε αυτή την τοποθέτηση ήταν άμεσες.

Υπουργείο και ενώσεις ΑΜΕΑ κατά των σχολαρχών

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου επιτέθηκε με τη σειρά του στα επιχειρήματα του Συνδέσμου των Ιδιωτικών Σχολείων, ο οποίος εκφράστηκε με υπόμνημα του επικεφαλής του Χ. Κυραϊλίδη. Ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε μάλιστα το υπόμνημα “να επιστραφεί υπηρεσιακώς ως απαράδεκτο“.

Από τη μεριά της η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία έκανε σκληρή κριτική στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων για τις ρατσιστικές αναχρονιστικές τους αντιλήψεις. Η ανακοίνωση της έφερε τον τίτλο  “Ακραίος ρατσιστικός λόγος από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων“. Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση αναφέρει:

“Πρόκειται για απαράδεκτο, αντικοινωνικό και ρατσιστικό λόγο που προάγει τη διάκριση και αρθρώνεται στην Ελλάδα χώρα μέλος της ΕΕ, στην Ελλάδα που έχει κυρώσει τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο, με πλούσιο νομικό πολιτισμό κατά των διακρίσεων.
Είναι αδιανόητο να βγαίνουν ιδιώτες που ασκούν επιχειρηματικό έργο επί δημόσιο αγαθό και να ζητούν άνιση μεταχείριση: «Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και η απαραίτητη επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι “στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]” και ότι “απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους».
«Ανθρωπισμός» η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στην εκπαίδευση; Μήπως στο τέλος – τέλος και «φιλανθρωπικό έργο»;
Η δήλωση αυτή καταδεικνύει μόνο τα τεράστια ελλείμματα που έχει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων στον τομέα σεβασμού των ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων.

πηγή:http://luben.tv

Share on Google Plus
TO No1 Αγρινιώτικο-Ανεξάρτητο blog.Επικοινωνία:agriniolike@gmail.com
    Agriniolike 1
    Agriniolike.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς δε θα δημοσιεύονται.