ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

10/recent/ticker-posts

Ετήσιο Ευρωπαϊκό συνέδριο eTwinning στη Βαρσοβία της Πολωνίας

Εικόνα που περιέχει άτομο, εσωτερικό, δάπεδο, ομάδα

Η περιγραφή δημιουργήθηκε με πολύ υψηλή αξιοπιστία



























Εικόνα που περιέχει άτομο, ουρανός, υπαίθριος, άνδρας

Η περιγραφή δημιουργήθηκε με πολύ υψηλή αξιοπιστία
Του πρεσβευτή eTwinning για το νομό Αιτωλοακαρνανίας κ. Γιώργου Γιωτόπουλου

Η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι κάτι περισσότερο από τη μνήμη του παρελθόντος μας, είναι το κλειδί για το μέλλον μας. (Tibor Navracsics, Επίτροπος της ΕΕ για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τη νεολαία και τον αθλητισμό, 2017).  Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, εννέα στους δέκα Ευρωπαίους πιστεύουν ότι η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία. Το 2018, γιορτάζουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Οι πολίτες και οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν την ποικιλόμορφη πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης - σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο - και να ενισχύσουν την αίσθηση ότι ανήκουν σε έναν κοινό ευρωπαϊκό χώρο.
Το ετήσιο Ευρωπαϊκό συνέδριο eTwinning στη Βαρσοβία της Πολωνίας σε αριθμούς.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς το eTwinning είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα το οποίο συμπεριλαμβάνει πλέον των 190.000 σχολείων στην Ευρώπη, έχουν δημιουργηθεί μέχρι τώρα πάνω από 78.000 projects και συμμετέχουν 44 χώρες μεταξύ αυτών και χώρες του eTwinning plus (η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, η Μολδαβία, η Τυνησία, η Ουκρανία, η Ιορδανία και το Λίβανο), οι ενεργοί δάσκαλοι και καθηγητές είναι άνω των 600.000 πλέον στην πλατφόρμα του eTwinning ενώ η ευρωπαϊκή πύλη του eTwinning δέχεται καθημερινά άνω των 55.000 επισκεπτών.
Οι ομιλητές

Την έναρξη του συνεδρίου έκανε ο κ. Tibor Navracsics, Ευρωπαίος Επίτροπος για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τη νεολαία,  Υπεύθυνος για το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Επιτροπής.

Το μελλοντικό πρόγραμμα Erasmus plus με τα κυριότερα σημεία του, παρουσίασε ο κ. Michael Teutsch από τη Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) στο Συνέδριο. Στην ομιλία του ο κ. Teutsch εστίασε στο μέλλον και στα μελλοντικά προγράμματα Erasmus plus, όπου εκεί υπογράμμισε ότι πολλοί περισσότεροι άνθρωποι θα μπορέσουν να επωφεληθούν μέσω του προγράμματος αυτού αφού θα είναι πλέον πιο απλό και πιο εύκολα προσβάσιμο από όλους. Σκοπός είναι να ενισχυθούν η γνώση και η ενημέρωση μεταξύ των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, ενώ τόνισε ότι θα υπάρξει υποστήριξη σχετικά με τη δημιουργία μιας κοινής Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Περιοχής.


Εικόνα που περιέχει άνδρας, άτομο

Η περιγραφή δημιουργήθηκε με υψηλή αξιοπιστίαΣτο κλείσιμο του συνεδρίου ο κ. Marc Durando (Διευθύνων Σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου – European Schoolnet) αναφέρθηκε σε καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους όπως παραδείγματος χάριν το PBL (Project Based Learning), τη συνεργατική μάθηση (Collaborative Learning), καθώς επίσης και την ανεστραμμένη τάξη (Flipped Classes). Επιπλέον, μας ανέπτυξε πώς μπορεί να γίνει καλύτερη διανομή και χρήση των νέων τεχνολογιών, ενώ έκανε και μία αναφορά στις μεθόδους αξιολόγησης.
Κατόπιν, ο κ. Durando αναφέρθηκε σε ένα απόφθεγμα του κ. Cédric Villani ο οποίος είναι ειδικός στο χώρο της εκπαίδευσης όπου υποστήριζε ότι «στο σχολείο του αύριο ο ίδιος ο εκπαιδευτικός αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα, παρόλες τις υποσχέσεις και τις επαναστατικές ιδέες που εισέρχονται στα σχολεία μέσω της τεχνολογίας. Στο τέλος φαίνεται ότι αυτό που μετράει δεν είναι το συγκεκριμένο μέσο, δηλαδή η τεχνολογία αλλά η ανθρώπινη σχέση μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή ή του φοιτητή. Αυτό τελικά είναι που θα μείνει και σε αυτό προσωπικά πιστεύω πολύ βαθιά».

Σε ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο του λόγου του ο κ. Durando αναφέρθηκε στο παράδοξο, από τη μία πλευρά να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να δουλεύουν όλοι μαζί συνεργατικά αλλά στο τέλος, να τους αξιολογούμε τον κάθε έναν μόνο του… με πολλούς παραδοσιακούς τρόπους…

Ανάμεσα στις πολλές προκλήσεις που αφορούν τη σύγχρονη εκπαίδευση ο κ. Durando αναφέρθηκε και στην έλλειψη της προσαρμοσμένης επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς είτε είναι στην εισαγωγική επιμόρφωση είτε πρόκειται για δια βίου επιμόρφωση. Διαφαίνεται επίσης ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης και αυτονομίας στις παιδαγωγικές ομάδες, ενώ υπάρχουν δυσκολίες όσον αφορά στην ενθάρρυνση, υποστήριξη και αξιολόγηση σχετικά με την υλοποίηση πειραμάτων και καινοτομιών. Επίσης, υπάρχει και ένα σχετικό ερώτημα το οποίο αναφέρεται στο «εάν υπάρχει σωστή ή όχι χρήση της ευελιξίας και της αυτονομίας που έχει πλέον απομείνει στα σχολεία».
Τέλος, παρουσιάζοντας το όραμά του για το μέλλον της καθημερινής πρακτικής της σχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόνισε ότι αυτό έχει να κάνει με τη μετακίνηση από τα ηλεκτρονικά κείμενα τύπου pdf, από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια και από την εκμάθηση των μαθησιακών πόρων προς ένα διαφορετικό μέλλον το οποίο θα περιλαμβάνει την τεχνητή νοημοσύνη στη μάθηση νέων πόρων εκπαίδευσης, στην εικονική πραγματικότητα, στην εκμάθηση ανάλυσης πληροφοριών, στο Υπολογιστικό Νέφος (Cloud computing) κ.ο.κ.

Στο ευρωπαϊκό συνέδριο συμμετείχε και η Ελληνική Αποστολή η οποία αποτελείτο από 33 άτομα και από τον εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης κ. Χασάπη Δημήτριο.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια