ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

10/recent/ticker-posts

Δ.Τραπεζιώτης για παλιά ε.ο Αντιρρίου-Ιωαννίνων, «ράβε ξήλωνε ..και λογαριασμό μη δίνεις..»

 Έτσι κι αλλιώς οι πολίτες πληρώνουν όχι μόνο με φόρους και τέλη αλλά και με τη ζωή τους  την εγκληματική αδιαφορία των «υπευθύνων».  

Αντί για την ασφάλεια των πολιτών προτεραιότητα  δίνεται στον «εξωραϊσμό» 

Του Δημήτρη ΤΡΑΠΕΖΙΩΤΗ 

Φευ, πρέπει να δοθεί  κάποτε τέλος σ ‘ αυτήν τη μακάβρια θητεία των ανεύθυνων. Καλοκαίρι 2021, δυστυχώς μια ακόμα απώλεια ανθρώπινης ζωής, ένας 51χρονος άνδρας  με καταγωγή από τον Βάλτο, πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Από τις 13/11/2015 που περαιώθηκε το έργο για την άρση της επικινδυνότητας της εν λόγω Ε.Ο. στο τμήμα  από την Ερμίτσα έως την είσοδο του Αγρινίου  πέντε συνολικά συνάνθρωποί μας έχουν χάσει τη ζωή τους,  έμπροσθεν του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτ/νιας,   από μια ρύθμιση καρμανιόλα.  

Στην από 26/11/2015 επείγουσα έγγραφη επισήμανση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αγρινίου προς τον Υπουργό Υποδομών- Μεταφορών & Δικτύων για την επικινδυνότητα στο ως άνω τμήμα της Ε.Ο. αναφέρεται χαρακτηριστικά: «…Είμεθα όμως θεσμικά υποχρεωμένοι να γνωστοποιήσουμε προς άπαντες  ότι τυχόν συνέχιση υπάρξεως τέτοιου επικίνδυνου  τμήματος του οδοστρώματος, που εγκυμονεί κινδύνους απώλειας ανθρώπινων ζωών, είτε τραυματισμών, τροχαίων ατυχημάτων υλικών ζημιών κ. ά. δεν είναι ανεξάρτητο και ιδιαιτέρως σοβαρών έννομων συνεπειών……Έτσι σε μελλοντική επέλευση τυχόν απευκταίων τέτοιων περιστατικών,  η ενταύθα Εισαγγελία θα αναζητήσει ποινικές ευθύνες  …»

Για την επικινδυνότητα του επίδικου τμήματος της Ε.Ο έχουν διατυπωθεί παράπονα και διαμαρτυρίες από πλήθος πολιτών, τους δε ελλοχεύοντες κινδύνους επεσήμανε και το Τμήμα Τροχαίας Αγρινίου.

Σημειωτέον ότι μετά από μήνυση  που κατέθεσε ο υπογράφων  το παρόν  κατά παντός υπευθύνου και (συν)αρμοδίου η Εισαγγελία Πρωτοδικών  Αγρινίου άσκησε  ποινική δίωξη  κατά των αρμοδίων οι οποίοι παραπέμφθηκαν ως κατηγορούμενοι  διότι με βάση  με το από 30/10/2017 κατηγορητήριο:  

«…δεν μερίμνησαν για την κατασκευή του έργου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ που βασίστηκε σε μελέτη η οποία εγκρίθηκε  με την αριθ. Δ3β/0/5/34Ω/21-02-2008 απόφαση του Γενικού Δ/ντη Συγκοινωνιών Υποδομών  και προέβλεπε παρεμβάσεις  στην Ε.Ο. Αντιρρίου -Ιωαννίνων, προς άρση της επικινδυνότητας σε συγκεκριμένες θέσεις, μεταξύ δε άλλων και παραπλεύρως στη 67+000χ/θ, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αντίρριο και ειδικότερα δεν μερίμνησαν  τόσο για την κατασκευή υπέργειας διάβασης πεζών -πεζογέφυρας (σύγχρονων προδιαγραφών) όσο και τη δημιουργία κυκλικού κόμβου ώστε να καθίσταται εφικτή η ασφαλής αναστροφή, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται από εκεί η δυνατότητα νόμιμης εισόδου-εξόδου από τον Υπεραστικό Σταθμό ΚΤΕΛ Αιτ/νιας, με αποτέλεσμα   αφενός μεν οι πεζοί να αναγκάζονται να διασχίσουν, με κίνδυνο της ζωής τους,  κάθετα το οδόστρωμα της Ε.Ο όπου ούτε καν φωτεινός σηματοδότης έχει τοποθετηθεί προκειμένου να διευκολύνει, αφετέρου δε τα οχήματα να παραβιάζουν τη διπλή διαχωριστική γραμμή, με κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων…»

Παρά ταύτα οι «υπεύθυνοι» συναρμόδιοι ουδέν έπραξαν και «δεν ίδρωσε  κανενός το αυτί». Για την ιστορία θυμίζω ότι ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γ. Παπαναστασίου μετά από έντονη διαμαρτυρία  εμού του υπογράφοντος και άλλων Δημοτικών Συμβούλων κατά τη συνεδρίαση της 30ης/11/2015 διαβεβαίωσε το Δημοτικό Συμβούλιο ότι θα μεριμνούσε να ληφθούν άμεσα και κατάλληλα μέτρα και ότι είχε ήδη φροντίσει για την προμήθεια πλαστικών διαχωριστικών γεμάτα  με άμμο τα οποία  θα τοποθετούντο στο μέσον του κυρίου οδοστρώματος. Πλην όμως ουδέποτε έγινε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα τον θάνατο αθώων πολιτών. 

ΣΗΜΕΡΑ το έργο αυτό που είχε κατασκευαστεί για την άρση της επικινδυνότητας στο τμήμα Ερμίτσα-κόμβος Αγρινίου της ΕΟ Αντιρρίου – Ιωαννίνων,  ΞΗΛΏΝΕΤΑΙ.  Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι όταν ένα δημόσιο έργο περαιώνεται και παραδίδεται, όπως στην προκειμένη περίπτωση όπου η σχετική εργολαβία περαιώθηκε στις 13/11/2015,  εκδίδεται ΒΕΒΑΊΩΣΗ ΚΑΛΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ του έργου και επίσης  συντάσσεται ΒΕΒΑΊΩΣΗ  ΠΕΡΑΊΩΣΗΣ από την Διευθύνουσα - Επιβλέπουσα Υπηρεσία (βλ. 3118/16-11-2015 βεβαίωση του ΤΕΕ Πρέβεζας της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ). 

Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η λειτουργία και η χρήση καθώς και οι λοιπές αρμοδιότητες που απορρέουν από αυτές όπως η έγκριση κυκλοφοριακών συνδέσεων για την ασφαλή λειτουργία των παροδίων επιχειρήσεων είναι αρμοδιότητα της ΔΤΕ/ Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (ΠΔΕ). 

Κατά λογική ακολουθία των ανωτέρω αφού το εν λόγω  έργο ξηλώνεται και ανακατασκευάζεται τούτο συνιστά ΟΜΟΛΟΓΙΑ ότι δεν υπήρξε καλή εκτέλεση του έργου αυτού και ότι σε κάθε περίπτωση   προέκυψαν αστοχίες, κακοτεχνίες σφάλματα και δεν ήρθη  ποτέ  τελικά η επικινδυνότητα στην οποία αποσκοπούσε η υλοποίησή του και ανακύπτουν έτσι εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:

1. Θα δώσει κάποιος λογαριασμό γι’  αυτό;  θα λογοδοτήσει κάποιος κάποτε;  γιατί από τις αστοχίες,  την κακή εκτέλεση του έργου και από τις πράξεις και παραλήψεις των αρμοδίων είχαμε την απώλεια ανθρώπινης ζωής.. κατ’ εξακολούθηση!  Εκτός κι αν «ράβουμε και ξηλώνουμε» χωρίς λογοδοσία στους πολίτες, οι οποίοι τελικά είναι εκείνοι που θα πληρώσουν το «μάρμαρο» και με την ζωή τους και για το έργο που ξηλώνεται και για τη νέα παρέμβαση- ανακατασκευή. 

2.Δεν θα έπρεπε για λόγους ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής, που τυγχάνει πρώτιστο μέλημα της πολιτείας και υπέρτατο έννομο αγαθό, η νέα παρέμβαση – ανακατασκευή να ξεκινήσει από το σημείο ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ έμπροσθεν του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτ/νιας με την κατασκευή διαχωριστικής νησίδας μεταξύ των δύο κατευθύνσεων της Ε.Ο.,  την κατασκευή πεζογέφυρας  σύγχρονων προδιαγραφών για την ασφαλή διέλευση των πεζών καθώς και την κατασκευή κυκλικού κόμβου όπως έχουν προτείνει η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αγρινίου, το ΤΕΕ  Αιτ/νιας, και ο υπογράφον το παρόν ως Δημοτικός Σύμβουλος και Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης (2014-2019). 

3. Δεν θα έπρεπε  το Δημοτικό Συμβούλιο με πρωτοβουλία του Δημάρχου ομόφωνα και ανεξάρτητα από τις επιμέρους παρεμβάσεις και αιτιάσεις  των Δημοτικών Συμβούλων να αξιώσει ως προτεραιότητα την εκτέλεση ενός έργου που θα εξασφαλίζει  ουσιαστικά και πραγματικά   την ασφάλεια των πολιτών;  όταν μάλιστα το έργο αυτό εκτελείται μέσα στην Αυλή του Δήμου Αγρινίου; Διότι τούτο δεν εξασφαλίζεται με άτυπες παρεμβάσεις του Δημάρχου και ευχολόγια. Η παθητική όμως παρακολούθηση μέχρι τώρα του έργου από τον Δήμαρχο δεν απέτρεψε την αστοχία του που στοίχισε τη ζωή πέντε συνανθρώπων μας,   όπως η ίδια παθητική στάση δεν απέτρεψε την απομόνωση του Αγρινίου λόγω της μη σύνδεσής του με την Ιόνια Οδό!  

Η νέα παρέμβαση – ανακατασκευή με την απομάκρυνση των  τσιμεντένιων στηθαίων (New Jersey)  και η αντικατάστασή τους  με παρτέρια χαμηλού προφίλ σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί αλλά αντιθέτως επαυξάνει την  επικινδυνότητα στο συγκεκριμένο τμήμα   της παλαιάς Ε.Ο. κι αυτό διότι ο εν λόγω δρόμος συνεχίζει να διαθέτει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας  ανά κατεύθυνση με αποτέλεσμα  εάν ένας οδηγός  για οποιονδήποτε λόγο χάσει τον έλεγχο του οχήματός του και επιπέσει στα παρτέρια, είτε παραμείνει εντός του κυρίου οδοστρώματος είτε υπερβεί  τα παρτέρια, πράγμα το οποίο  είναι εύκολο πλέον να συμβεί λόγω του χαμηλού προφίλ τους, το ατύχημα  που θα επακολουθήσει θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες. Περαιτέρω θα πρέπει να σημειωθεί ότι με την αντικατάσταση των τσιμεντένιων στηθαίων από τα χαμηλού προφίλ παρτέρια  ευχερώς πλέον μπορεί ο πεζός πολίτης να διασχίζει καθέτως ολόκληρο το οδόστρωμά της Ε.Ο  με αυξημένο τον κίνδυνο να παρασυρθεί από τα διερχόμενα οχήματα και να τραυματιστεί θανάσιμα. Και βεβαίως η παρέμβαση αυτή δεν αποκαθιστά την αιτούμενη πρόσβαση και την επισκεψιμότητα  στις εκατέρωθεν  οικίες και επιχειρήσεις αφού τα παρτέρια συνεχίζουν να αποτελούν φυσικά εμπόδια προς τούτο. 

Τέλος ο περιορισμός του πλάτους των παραδρόμων  δεν επιτρέπει τη διέλευση παραλλήλως και ομορρόπως  δύο οχημάτων με αποτέλεσμα αν κάποιο όχημα παρουσιάσει βλάβη να διακοπεί η κυκλοφορία στον παράδρομο. Σημειωτέον ότι στους εν λόγω παραδρόμους εκτός από ΙΧΕ αυτοκίνητα κινούνται πλέον και λεωφορεία, φορτηγά ή άλλα βαρέα οχήματα που εισέρχονται και εξέρχονται από τις παρακείμενες επιχειρήσεις. 

Καταληκτικά, η νέα παρέμβαση – ανακατασκευή στην παλαιά Ε.Ο. στο εν λόγω τμήμα αυτής δεν αίρει την επικινδυνότητα, δεν απαντά στα προβλήματα που έχουν επισημανθεί και διαπιστωθεί από την μέχρι τώρα λειτουργία της και είναι πλέον πρόδηλο ότι μέλημα των αρμοδίων είναι ο «εξωραϊσμός»   … παρά η ασφάλεια των πολιτών. 

Αγρίνιο,04/08/2021

Για το Δίκτυο Ενεργών Πολιτών

«Act now -ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΡΑ»

Δημήτρης ΤΡΑΠΕΖΙΩΤΗΣ Δικηγόρος

π. Δήμαρχος Θεστιέων


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια